Designhjälp för din blogg

Få menyn under headern i mitten.

Kategori: Meny
1. Först måste du ha lagt in en meny under header på din blogg. Se här hur du gör det annars!

2. Gå in på din "Design" och "Redigera stilmall".

3. Längst ned i stilmallen finns koden som du klistrade in när du la in menyn. Under #navbar { lägger du till texten margin-left:200px;

Alltså såhär:





4. "Förhandsgranska" nu och se om menyn är i mitten. Är den inte det får du ändra på margin-left:200px; . Vill du att menyn ska vara mer åt höger ökar du 200 till 240 exempel. Om du vill ha menyn längre åt vänster minskar du på 200.

5. "Spara stilmall"!




Kommentarer
Lovisa

25 Juli 2011 kl. 19:09

Hej!

Jag har lagt in bilder i menyn. Den första bilden har hamnat helt rätt. Men dom andra två kom fel, så det ser jättekonstigt ut.

Har du någon aning om vad jag har gjort för fel?

Tack i förväg! :)


Amanda Eriksson

29 Oktober 2011 kl. 15:29

Hej!

Jag har lagt till en meny, och har valt att ha en "knapp" till alla mina olika kategorier, men när man sedan klickar på dem så förvinner menyn under headern...

Hur ska jag göra för att den ska visas då med? (:

tack på förhand! (:


Matilda

20 November 2011 kl. 17:16

Hej! Hittar inte stället "navbar" i kodmallen! :O


Felicia

29 November 2011 kl. 17:09

Hej! Jag hittar inte heller stället där :O


Astrid!! <3

05 December 2011 kl. 12:42

hej jag gjorde precis som du sa men det funkar inte. :( menyn är fortfarande på höger sida :( vore jätte snällt om du kunde svara. tack :)<3


Linn

15 December 2011 kl. 19:33

TAAAACK DU ÄR BÄÄÄÄST, ASSÅ DU ÄR BAAR SÅÅÅÅ BÄÄÄST ÄLSKAR DEJ!


Moa :)

25 Juli 2012 kl. 20:47

hej :)
Jag har försökt med detta men min meny syns inte överhuvudtaget.. Snälla hjälp mig (!) har försökt med detta länge nu...


Jessica Fotar

05 Augusti 2012 kl. 17:41

Hur gör man för att få menyn liknande din?
Eller möjligen rundade hörn?
Går detta?
Tack för svar!


Jessica

04 Mars 2013 kl. 13:56

Har försökt få en drop down meny under headern men då så åker inläggssidan iväg åt höger hur gör jag?


Sanna

09 Juni 2013 kl. 13:01

hur får man bort mellanrummet mellan menyerna (under headern)så att menyerna under headerns sitter ihop?
Tacksam för svar!


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign