Designhjälp för din blogg

Ändra bakgrund i menyn.

Kategori: Meny

Vill du ändra bakgrunds färg i menyn?

1. Klicka på fliken "Design" och vidare på "Redigera stilmall".

2. Leta upp texten nedan för:
(kan se lite annorlunda ut, men det som står precis under #side {)

#side {

margin-right:0;
padding: 5px 5px 5px;
background: #ffffff;
float: right;
width: 175px;

}

3. Nu ska du ändra på background: #ffffff; Det gör du genom att ändra på siffrorna och/eller bokstäverna som finns mellan # och ;

Om du exempel vill ha en svart bakgrund så blir det: background: #000000;


4. "Spara" eller "Förhandsgranska"
#side {
border-top: 30px solid #D9875B;
margin-right:0;
padding: 5px 5px 5px;
background: #ffffff;
float: right;
width: 175px;
}

Kommentarer
Fanny

13 Mars 2011 kl. 16:52

hej jag undrar ifall du kan hjälpa mig med en sak angående detta. Jag ändrade färgen på min meny genom att göra såhär, och på framsidan av min blogg ser det bra ut men när jag går in på till exempel kategorisidan så är menyn inte vit längre. Vet du vad jag gör för fel? :)


Nicole

26 Augusti 2011 kl. 18:26

Tack!!!!!!!!!!!!<3333


Hanna-chan

30 December 2011 kl. 20:07

Men om jag vill ha ett mellanrum mellan inläggen och menyn, hur gör jag då?

Tacksam för svar!


M A L I N

03 Januari 2012 kl. 22:07

Hej,

Jag har fått jätte mycket hjälp av din blogg!

Men jag har en fråga.

Hur har du fått så det är grönt mellan inläggen och sido

Menyn och även mellan de olika sakerna i menyn?

Tacksam för svar!


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign