Designhjälp för din blogg

Egen text i menyn.

Kategori: Meny



1.
Klicka på fliken "Design" och vidare på "Kodmallar".

2. Lägg till <div class="egentext"> Här skriver du vad du vill att det ska stå. </div> någonstans i kodmallen under <div id="side">.

För att få texten högst upp i menyn lägger du till precis under <div id="side"> så här:



3. "Spara Kodmall".

4. Gå nu in på din stilmall och lägg längst ner till:

.egentext {
font-family: verdana; <- Här ändrar du teckensnitt på texten.
color: #619454; <- Här ändrar du färgen på texten.
font-size: 17px; <- Här ändrar du storlek på texten.
background:#FFFFFF; <- Här ändrar du bakgrundsfägen bakom texten.
font-weight: bold;
<- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)
}

5. Det är i koden över som du ändrar utseense på den egna texten i menyn. Ändra så att det blir som du vill ha det.

6.
"Spara stilmall"
.egentext {
font-family: verdana;
font-size: 11px;
font-weight: normal;
color: #000000;
margin: 0px;
padding: 0px;
}

Kommentarer
hanne

27 April 2011 kl. 13:37

jag har en helt annan stilmall, hur gör jag då?


lovisa

17 Maj 2011 kl. 21:23

Vilket tema använder du? Stilmallen är ju annorlunda på alla...


Jennifer

20 Juni 2011 kl. 17:52

Jaha tack nu hittade jag det:D


Jennifer

20 Juni 2011 kl. 18:07

Hur får får man en bild ovanför att hur tar man bort det som är under, allltså "Om Jennifer"?


Lovisa

23 Juli 2011 kl. 15:51

Hur får man mellanrum mellan raderna? Om du ser min text, så sitter allt ihop. Och sen så har jag en "följ bloggen" knapp under, som också sitter ihop. Så hur gör man mellanrum? Tacksam för svar! :)


Mikaela

02 Augusti 2011 kl. 11:52

Jag (tror..) jag gör allt rätt, alltså sätter texten under <div id="side"> och så, men sen när jag kollar på stilmallen står det inte någonstans "egentext". :(


isabel

12 Augusti 2011 kl. 16:09

ni måste kopiera det här



.egentext {

font-family: verdana; <- Här ändrar du teckensnitt på texten.

color: #619454; <- Här ändrar du färgen på texten.

font-size: 17px; <- Här ändrar du storlek på texten.

background:#FFFFFF; <- Här ändrar du bakgrundsfägen bakom texten.

font-weight: bold; <- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)

}



och klistra in det på "stilmallen" (klistra in ALLRA längst ner)


Sandra - humsan

31 Augusti 2011 kl. 13:20

Tack för ett jätte bra tips! :D



Funkade direkt! :)


Emma

25 September 2011 kl. 01:05

alltså jag är evigt tacksam för all hjälp!


Emma

25 September 2011 kl. 01:05

alltså jag är evigt tacksam för all hjälp!


Olivera

24 Oktober 2011 kl. 19:28

Min textfärg vill inte ändra sig. den håller sig vit! :S


Lanna

05 November 2011 kl. 23:30

FUNKAR INTE JU! :o Jag har temat Fashion.


Nadja

18 November 2011 kl. 16:41

Hej! Hur lägger man in en bild före texten?


Karolina

23 December 2011 kl. 11:45

Det funkar ju inte :O


Madelene ♥

04 Januari 2012 kl. 22:26

hej ! Vet du hur man får en egen text där uppe där man ser vilken sida man är inne på.

Men som inte syns mitt på headern ?

Kram


MastaN

31 Januari 2012 kl. 18:26

funka inte..!?!?


Alma ♥♔ツ

07 April 2012 kl. 10:31

Tack så mycket! Men jag har problem, lite smått...

Texten kommer in, men jag undrar var jag ska sätta in



.egentext {

font-family: Century Gothic; <- Här ändrar du teckensnitt på texten.

color: #FF1493; <- Här ändrar du färgen på texten.

font-size: 20px; <- Här ändrar du storlek på texten.

background:#FFFFFF; <- Här ändrar du bakgrundsfägen bakom texten.

font-weight: normal; <- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)

}



någonstans? nederst i hela kodmallen funkar inte, och inte nedanför <div;class="egentext" grejen... Tacksam för svar! Glad påsk^^


Sophia

12 Maj 2012 kl. 14:24

Hej! Jag undrar hur man centrerar all text i menyn som den här tjejen har: www.westinsofia.blogg.se

Jag skulle jättegärna vilja ha så men vet inte hur man kan få det? //Jätte tacksam för svar! :)


Erika Grape (simsamlaren)

16 Januari 2014 kl. 21:16

Det funkar inte.

Svar: Jo
blogghjalparn.blogg.se


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign