Designhjälp för din blogg

Browser ikon.

Kategori: Roligheter


Vill du ha en egen browser ikon? Alltså en ikon framför din sidas namn i browsern!


1. Klicka på fliken "Design" och vidare till "Kodmallar".

2. Precis innan </head> klistrar du in: <link rel="Shortcut Icon" href="DIN BILDADRESS" />

3.
"Spara kodmall".

4. Nu måste du välja en liten bild att ha som browserbild. Antingen gör du en själv i t.ex. paint eller så letar du upp någon på internet som du får ta del av.

5. Ladda nu upp bilden på din blogg och kopiera bildadressen. Se här hur du gör det!

6. Klicka på fliken "Design" och vidare till "Kodmallar".

6. Nu letar du upp det du klistrade in i steg 2 och där det står DIN BILDADRESS klistrar du just in din bildadress! Det vill säga det du kopirade i steg 5!

7. "Spara kodmall"!

Kommentarer
Amanda

05 Augusti 2011 kl. 19:27

För mig visas den endast med Google Crome, ska det vara så? Elr är det ngt fel för mig?


ebba

14 September 2011 kl. 22:05

haha nej vad coolt det blev :D gjorde en klacksko, urfint (a)


Alexandra

27 September 2011 kl. 17:44

Hej:)

Jag blev jätte nöjd!! tack så jätte mycket!!!!


kajsa

31 Oktober 2011 kl. 13:49

asså fan vad jag älskar denna sidan! den hjälper ju till med skit mycket! ;D


Frida

25 Februari 2012 kl. 11:19

Hej!

Det fungerade jätte bra på min blogg! Tack, kolla gärna hur det blev:)


maja

19 Juli 2012 kl. 13:09

men det funkar ju inte med "nya" blogg.se! de gör ju inget! eller är det kanske för att det är fel storlek på bilden som jag hade som browser-ikon? hur många pixlar ska bilden va?


stephanie

24 Mars 2014 kl. 23:08

Gud, va irriterad jag blir på nya blogg.se. Ingenting utav de här bra tipsen funkar ju längre nu när de har gjort om hemsidan. Gjorde detta innan de gjorde om sidan och då var allting superenkelt!!


Hedan

13 Juni 2015 kl. 20:40

För mig funkar 33px bäst, för er som undrar :)


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign