Designhjälp för din blogg

FAQ

Kategori: FAQ
Varför syns inte hela min blogg på mobilen?
Svar: Bloggen är troligvis inte mobilanpassad så att hela bloggen ska synas. Om du klickar på Kugghjulet -> Inställningar -> Mobilt hittar du inställningar angående bloggens utseendet på mobilen.

Jag hittar inte rätt i min stilmall/kodmall?
Svar: Om du går in i din stilmallen/kodmallen och klickar var som helst i mallen och sedan trycker på "Ctrl" och "F" så kommer det upp en sökruta. Där i kan du sedan skriva i t.ex. "navheader". Då kommer det/dem orden att bli markerar i sin stilmall/kodmall. Har du IMac/Macbook använder "CMD" och "F" istället !

Om man vill ta bort headern och bara ha en text, hur gör man då?
Svar: Ändra headern färgen till samma färg som din bakgrundsfärg på bloggen. Och ha sedan header texten i en annan färg.

Hur tar jag bort den fula linjen mellan inläggen?
Svar: Läs det här inlägget för att ta bort linjen. 

Kommentarer
Elin

08 December 2014 kl. 15:16

någon säger att man måste ha en kod för att denna som kommenterar min blogg ska få ett mail när jag svarar på kommentaren. VAD är koden? Och VAR lägger man den?
tacksam för svar


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign