Designhjälp för din blogg

Få länkarna i menyn bredvid varandra (ist. för under varandra)

Kategori: Meny
Vanligtvis så lägger sig länkarna i menyn under varandra i en lista. Dvs. alla senaste inlägg, kategorier och månader i arkivet. Se bild till vänster. Många undrar hur man får dessa länkar jämter varandra istället, se bilden till höger.
   


Såhär gör du om du vill att länkarna ska ligga jämter varandra (så som på högra bilden) istället för under varandra i menyn.
  
 
1. Gå in i din HTLM-mall (Kugghjulet -> Design -> Redigera HTML (Startsida))


2. Leta upp koderna och ta bort det bilden nedan visar:
 

3. Spara

4. Gör likadant i koderna för inläggsidan (Kugghjulet -> Design -> Redigera HTML (Inläggsida))


Kommentarer
Nikaia

03 Mars 2014 kl. 13:47

Hej!

Hur gör man för att ha både en drop down meny och en meny vid sidan om? Jag provade att lägga in en sidomey i min stilmall, men det fungerade inte..


Elin

09 December 2014 kl. 18:18

Hej! Jag lade in länkarna och det fungerar super men på er bild är det små prickar mellan orden som skiljer dem åt. Det finns det inte på min och jag tycker bara det ser rörigt ut.. Hur ska jag göra?


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign