Designhjälp för din blogg

Ändra antalet inlägg på förstasidan

Kategori: Inläggsidan
1. Gå in i din HTLM-mall (Kugghjulet -> Design -> Redigera HTML (Startsida))

2. Leta upp  {% endblock entry_loop %} kopiera den texten och ta därefter bort den.




2. Klistra in det du kopiera precis under {% block entry_loop %} som bilden nedanför visar:

 

 3. Nu tar du bort raden under, ta alltså bort {% for entry in entries %}

Skriv på samma plats istället  {% for entry in entries[:10] %}

Här väljer du hur många inlägg som ska visas på framsidan av din blogg. Ändra antalet genom att ändra på 10.



5. Spara!
 



Kommentarer
Julia

25 Februari 2014 kl. 19:45

Exakt det här jag behövde hjälp med, men funkar fortfarande inte! :( Kolla min blogg så ser du, hur kan man göra så det inte blir så? Jättetacksam för svar! :)


Emilia

04 Mars 2014 kl. 14:44

Jo... det är exakt det jag behöver hjälp med men jag hittar inte det i min stilmall.. :/ Hjälp behövs eftersom det bara syns 3 inlägg på min förstasida...


Ylva

07 April 2014 kl. 14:24

hej! det funkar inte alls för mig. går inte att ändra antalet....

Svar: Det är lite krångligare att ändra nu när de gjort om blogg.se. Jag skulle kunna hjälpa dig av en kostnad av 30kr. Då loggar jag in på din blogg och ordnar det.
blogghjalparn.blogg.se


Julia Carlzon

07 Juni 2014 kl. 11:50

Jag har gjort det där, men det funkar ändå inte!


Fia

03 Juli 2014 kl. 22:59

Tack för hjälpen!


Louiza Mathiassen

18 September 2014 kl. 12:00

detta hjälper inte mig. Har fortfarande tre inlägg som syns på min framsida, snälla kan du försöka fixa det åt mig?
kan ge länkar på både facebook, instagram och bloggen + twitter om du hjälper mig <3


cecilia

27 September 2014 kl. 11:17

hej!det finns inget av det som står där uppe på min startsida:/ hur gör jag då???


Caroline

08 Oktober 2014 kl. 15:58

Hej! Alltså {% endblock entry_loop %} hittar jag inte. Kan det vara så att den inte finns? Hur gör jag då?


Rebecca Stråhle-Wolke

14 Oktober 2014 kl. 20:08

Ååh tack, det funkade ju! Men hur gör man om man har problem med kategori- och arkivsida? När jag trycker på en viss kategori/månad så syns alla inlägg, oavsett kategori/månad de skrevs i. Vet du hur man löser detta?


Alice

16 Oktober 2014 kl. 12:10

Hej, det fungerar inte för mig?


Noah

24 Oktober 2014 kl. 00:41

Jag har precis samma problem som Rebecca, när jag ändrat detta och går in på en kategori t.ex så visas ALLA mina inlägg. t.ex om jag har en kategori som heter fotografi och går in på den så visas de inläggen jag inte lagt in i den kategorin också. Samma gäller i arkiv när jag t.ex går in på oktober så visas inlägg från september. How come? Och hur ska jag göra?


emelie

16 November 2014 kl. 19:02

för mig fungerar det inte alls kommer bara fram att det är fel på nr 180 som det står



på? fattar ingenting vill ha typ 10 inlägg per sida och sen en knapp där det står tillexempel 12345 osv eller nästa och föregående men går inte :((


emelie

16 November 2014 kl. 19:02

för mig fungerar det inte alls kommer bara fram att det är fel på nr 180 som det står



på? fattar ingenting vill ha typ 10 inlägg per sida och sen en knapp där det står tillexempel 12345 osv eller nästa och föregående men går inte :((


emelie

16 November 2014 kl. 19:02

för mig fungerar det inte alls kommer bara fram att det är fel på nr 180 som det står



på? fattar ingenting vill ha typ 10 inlägg per sida och sen en knapp där det står tillexempel 12345 osv eller nästa och föregående men går inte :((


emelie

16 November 2014 kl. 19:02

för mig fungerar det inte alls kommer bara fram att det är fel på nr 180 som det står



på? fattar ingenting vill ha typ 10 inlägg per sida och sen en knapp där det står tillexempel 12345 osv eller nästa och föregående men går inte :((


Hanna Skane

19 Februari 2015 kl. 15:33

Funkar inte för mig, försökt skaffa evighetscroll men nej.. :( Någon som kan hjälpa mig?


emy

20 Maj 2015 kl. 09:25

Funkar kalas, tack!


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign