Designhjälp för din blogg

Ändra utseende på Tidigare- resp. Nyareinläggs knappen

Kategori: Övrigt
 
 

1.
Gå till din kodmall och vidare till kategorier.

2. Leta sedan upp stycket som jag markerat nedan.



3. Det är nämligen koderna för hur Tidigare inlägg respektive Nyare inlägg knappen/länken ska se ut.

Om du vill ändra utseende på texten. Ta bort stycket jag markerade ovan. Ersätt det med:

{% if loop.last and pagination %}
<div style="text-align: center; font-size: 30px; margin-bottom:35px;">

{% if pagination.page_number not in (pagination.total_pages, pagination.total_pages - 1) %}
<a style="font-size:20px; padding-right: 30px color:#000000; font-family:arial; text-decoration:none;" href="{{ category.slug }}-{{ pagination.page_number + 1 }}.html">Nyare inlägg</a>
{% endif %}

{% if pagination.page_number == pagination.total_pages - 1 %}
<a style="font-size:20px; padding-right: 30px color:#000000; font-family:arial; text-decoration:none;" href="{{ category.slug }}.html">Nyare inlägg</a>
{% endif %}


{% if pagination.page_number != 1 %}
<a style="font-size:20px; padding-right: 30px color:#000000; font-family:arial; text-decoration:none;" href="{{ category.slug }}-{{ pagination.page_number - 1 }}.html">Tidigare inlägg</a>
{% endif %}
</div>
{% endif %}


Var noga med att du tar bort allt och sedan också får med allt.

Där det står font-size:20px; padding-right: 30px color:#000000; font-family:arial; text-decoration:none;  är där du ändrar utseendet! Vill du ha större text öka 20px efter font-size:, vill du ha annan färg ändra på 000000 efter color:# osv... 


Om du vill döpa om knappen/länkara så ersätter du bara texten där det nu står Nyare inlägg och/eller Tidigare inlägg till det du vill ha istället. T.ex. Äldre inlägg.


4. Spara!


Kommentarer
Jeppe

12 Januari 2014 kl. 15:45

Hej!

Jag har inte dessa knappar, hur får man dem från första början? :)


Evelina Blomqvist

13 Mars 2014 kl. 12:01

Hallå där!!
Jag har hittat i mallen var det står om "tidigare inlägg" och sånt men jag har inga såna knappar på bloggen. Har provat att ersätta det som står i min mall med det som står här på er sida men det funkar fortfarande inte, har ni några tips?

Tacksam för svar!!


JamiSilver

02 Mars 2015 kl. 14:50

Hej nya blogg!!
Jag märkte att funkar inte anonym till min inläggar och hur man gör... men redan har tillåt anonym, men det gick inte, gärna om du kunde min sida och prova med anonym.. Tack förhand hälsningar från mig JamieSilver


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign