Designhjälp för din blogg

Ändra storlek på menyn.

Kategori: Meny




Ändra storleken på din meny så att den blir bredare eller smalare!


1. Klicka på fliken "Design" och sedan vidare på "Redigera stilmall".

2. Leta nu upp #side {

3. Under #side { hittar du någonstans: width:180px; (det kan stå andra siffror beroende på vilken storlek du har på din blogg nu!) Om du nu vill ha menyn bredare ändrar du till ett högre tal än det som står. Om du vill menyn smalare ändrar du till ett mindre tal än det som står.



4.
"Spara stilmall" eller "Förhandsgranska"


OBSERVERA!

Om du har minskat storleken på menyn kan det bli ett stort mellanrum mellan inläggen och menyn. Då får du också öka storlek på inläggs sidan (content) eller minska hela bloggens storlek (wrapper) så att mellanrummet försvinner.

Om du ökar storleken på menyn mycket. Kan det det hända att menyn "ramlar ned" och lägger sig längst ned på din blogg. Det gör den för att den inte får plats jämter inläggen. För att fixa till det måste du öka storlek på hela bloggen (wrapper) eller minska storleken på inläggs sidan (content)

» Ändra storlek på bloggen.

» Ändra storlek på inläggs sidan.


Kommentarer
Tove

21 April 2011 kl. 21:15

Hej! Jättebra inlägg. Jag skulle vilja veta hur man gör en till meny, om man vill ha sidomeny på båda sidor om inläggen. Idag har jag en meny på vänster sida men skulle också vilja ha en på höger sida där utvalda bilder från vissa inlägg visas. Vore toktacksam för hjälp!


Celina

31 Oktober 2011 kl. 09:32

Hejsan!



Håller med, jättebra inlägg men hur lägger man till nya kategorier i menyn ?



ALla standard som finns är ju "senaste inläggen", "kategorier", "länkar" och "arkiv"....

men om jag vill göra en egen kategori ?



Hur gör jag då ?



Så tacksam för svar :)


k

23 December 2011 kl. 12:17

Tack så mycket


ida

21 Januari 2012 kl. 17:19

jag undrar hur man gör så att menyn följer content ända ner, även om innehållet tar slut? jag har försökt och försökt, men det funkar aldrig...


LINA

09 Februari 2012 kl. 13:44

men hela menyn kommer längst ner på bloggne. :o

hjäääälp! :)


L i i i O

21 Februari 2012 kl. 18:29

Min kategorispalt försvinner :/

Svar: Öka samtidigt på wrapper storleken lika mycket
blogghjalparn.blogg.se


Happy

03 April 2012 kl. 16:23

Hej jätte bra! Men jag få den inte rakt :( snälla hjälp


Emma (EMMANDENS.BLOGG.SE)

21 April 2012 kl. 20:22

TTTTTTTTTTTTAAAAAAAAAAAAAAAACCCCCCCCCCCCCCCCKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!! :D har letat efter detta i typ 2 månader"!!!!!!!!!!!!!


pj

03 Juni 2012 kl. 10:56

Av någon anledning så minskas inte min sidomeny när jag minskar på siffrorna, däremot minskas den om jag gör hela bloggen mindre ( wrapper ). Är det någon auto grej eller något? Något man kan ta bort så man kan välja storlek själv? Suupertacksam för svar!


Izabella

30 Mars 2013 kl. 20:17

Bra inlägg, bara att när jag gjorde bloggen större på "wrapper" eller ja du fattar, så försvann min meny?.. Behöver hjälp! kram


Felicia

20 April 2013 kl. 19:27

Jag vill ha min meny bredare, men texten i menyn hänger inte med och är fortfarande tätt, tätt intill vänstersidan i menyn. Hur gör jag för att texten i menyn ska följa med när jag breddar menyn?


rebecca

27 Maj 2013 kl. 10:16

Tack så hemskt mycket för hjälpen!


Johanna

02 Augusti 2013 kl. 23:17

Skullw behöva lite hjälpa med min design, det har blivit så när jag ökade storleken på inläggsidan att den liksom blir överlappad av menyn så att man inte kan läsa hela inlägget. Har försökt läsa /Hur kan jag lösa det? Så sjukt tacksam för svar!


angelica

17 Maj 2015 kl. 19:24

min bloggs stillmal är inte som eran så kan jag få hjälp för det ser skit konstigt ut på min blogg


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign