Designhjälp för din blogg

Ändra storlek på inläggs sidan.

Kategori: Inläggsidan



Ändra storleken på din inläggs sida så att den blir bredare eller smalare!


1. Klicka på fliken "Design" och sedan vidare på "Redigera stilmall".

2. Leta nu upp #content {

3. Under #content { hittar du någonstans: width:538px; (det kan stå andra siffror beroende på vilken storlek du har på din blogg nu!) Om du nu vill ha inläggs sidan bredare ändrar du till ett högre tal än det som står. Om du vill ha den samlare ändrar du till ett mindre tal än det som står.

Ibland kan det finnas två width:538px; ta då bort den ena!
Ta även bort html>body #content { width: 538px }
VIKTIGT:
Ta dock inte bort } som finns precis innan html.....



4. "Spara stilmall" eller "Förhandsgranska"


OBSERVERA!

Om du har minskat storleken på inläggs sidan kan det bli ett stort mellanrum mellan inläggen och menyn. Då får du också öka storlek på menyn (side) eller minska hela bloggens storlek (wrapper) så att mellanrummet försvinner.

Om du ökar storleken på inläggs sidan mycket. Det kan det hända att menyn "ramlar ned" och lägger sig längst ned på din blogg. Det gör den för att den inte får plats jämter inläggen. För att fixa till det måste du öka storlek på hela bloggen (wrapper) eller minska storleken på menyn (side)

» Ändra storlek på bloggen.

» Ändra storlek på menyn.


Kommentarer
Fanny

19 Juli 2011 kl. 18:21

TAAAACK!!!!!!!


mirja (:

16 Augusti 2011 kl. 18:31

Tack det hjälpte jättemycket! :)


Rebecka

21 Augusti 2011 kl. 17:50

när jag gjorde det här så åkte spalten med arkiv kategorier inlägg osv längst ner så det blev jättefult, hur fixar jag det?


Linnea

07 Oktober 2011 kl. 16:58

inlägget hoppade bara till vänster när jag gjorde det där. hur ska jag göra?


saraspencer

13 Februari 2012 kl. 21:29

Hej! När jag förstorar inläggssidan så hoppar "siden" nedanför inläggssidan.. Hur gör man så att dom kommer bredvid varandra?

Snälla hjälp mig!


heej

21 Februari 2012 kl. 20:13

Saraspencer du måste flytta menyn längre åt sidan sen så kan du flytta inläggsaken så att den inte hoppar ner gjorde samma misstag :P


saraspencer

26 Februari 2012 kl. 10:13

Okej taack så mkt! :D

vet du hur man flyttar menyn? ^^


sara

30 Mars 2012 kl. 15:32

tack så mycket för alla enkla och tydliga tips, behövs verkligen för mig som inte förstår något! Men kan jag på något sätt göra så att bilderna jag laddar upp automatiskt blir större? Mina blir inte så stora som jag vill,jag kan ju dra ut dem ordentligt, men då blir ju inte alla exakt lika stora..


Otilia

16 April 2012 kl. 19:08

Hej!

Jag undrar varför det blir prickar framför varje grej i min Meny? har försökt massa grejer men inget fungerar. Något tips? :)


A

22 Januari 2015 kl. 18:55

jag har inte redigera stilmall bara stilmall och där finns varken wrapper eller content, hur gör jag då?
svara gärna i en kommentar för min mejl krånglar.
Vore toppen om du kunde hjälpa mig.

/A


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign