Designhjälp för din blogg

Ändra storlek på bloggen.

Kategori: Övrigt



Ändra storleken på din blogg så att den blir bredare eller smalare!

1. Klicka på fliken "Design" och sedan vidare på "Redigera stilmall"

2. Leta upp #wrapper { som i princip står högst upp i stilmallen.

3. Under #wrapper { hittar du någonstans: width:970px; (det kan stå andra siffror beroende på vilken storlek du har på din blogg nu!) Om du nu vill ha bloggen bredare ändrar du till ett högre tal än det som står. Om du vill ha bloggen smalarer ändrar du till ett mindre tal än det som står.



4. "Spara stilmall" eller "Förhandsgranska"


OBSERVERA!

Om du har minskat storleken på din blogg. Kan det hända att menyn "ramlar ned" och lägger sig längst ned på din blogg. Det gör den för att den inte får plats jämter inläggen. Du måste därför också minska storlek på menyn (side) och/eller inläggs sidan (content).

Om du ökar storleken på bloggen kan det också bli ett stort mellanrum mellan inläggen och menyn. Då får du också öka storlek på menyn (side) och/eller inläggs sidan (content) så att de blir större och så att mellanrummet minskar emellan dem!

» Ändra storleken på inläggs sidan.

» Ändra storlek på menyn.


Kommentarer
jenny

21 Maj 2011 kl. 11:46

åh tack så jätte mycket!! :D


Nicoline

17 November 2011 kl. 07:02

Hej. När jag skulle göra bloggen bredare, så blev det jättekonstigt. Den liksom typ försvann..? Eller den hamnade jättelångt åt sidan, och nu kan jag inte få tillbaka den? :o


Igge <3

01 Mars 2012 kl. 09:25

Hej!!!

Det funkar verkligen inte att föra något, det händer lixom inget, även om man har ställer in på 2000 eller 50 =O snälla hjälp mig


Anonym

18 Oktober 2012 kl. 11:03

TACK! JAG ÄLSKAR FAN DIG XD


LinneaHilje

22 September 2014 kl. 12:32

Hur gör man nu med nya blogg.se??
Funkar inte alls då..


Rebecca

01 Mars 2015 kl. 14:17

Hej, Jag försöker ändra så att inläggssidan + menyn är lika stor som min navbar. Kolla bloggen min, jag vill ha bloggsidan lika stor och just under den rosa menyn. Har verkligen försökt med allt ändra witdh i wrapper, content, side men får inget att funka och jag vill inte ändra stilmall då jag isåfall måste göra om allt igen med min design. Skulle vara super snällt om du kunde hjälpa mig.


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign