Designhjälp för din blogg

Nedräkning på bloggen.

Kategori: Roligheter
Det finns flera sätt att lägga in en nedräkning på sin blogg.
Jag har valt det sättet sm jag tycker är lättast!


1. Det första du måste göra är att gå in på http://www.count.nu/ och fylla i det datum, den text du vill ha på din räknare ocsh så.


2. Sedan ska du kopiera din hela koden som finns i rutan.


3. Gå nu in i dina kodmallar.


4. Lägg in koden där du vill ha den nu, vill du ha den i menyn, så skall du lägga in det efter <div id="side"> någonstans.


Svårare än så är det inte!

Kommentarer
Andreas

08 Januari 2009 kl. 16:17

Det här verkar bra, men en sak.. jag har annan Stilmall än dom som ligger som basutbud hos blogg.se och hittar inte riktigt vart jag ska lägga in den.. hittar inte "<div id ="sida"> nångonstans.. bara div id osv.. hjälp snälla!


pillan

25 Mars 2010 kl. 18:03

Lägg in koden där du vill ha den nu, vill du ha den i menyn, så skall du lägga in det efter <div id="side"> någonstans.

Men det står inte : <div id="side"> någonstans på min blogg :S fattar ingenting!


Macarena

02 Oktober 2010 kl. 20:24

kan man fixa så texten blir en annan färg då, vill ju inte ha den svart?


Anonym

03 December 2010 kl. 18:56

jag hittar inte vart ja ska klistra in det


Jessika

19 Mars 2011 kl. 16:22

Vill lägga upp en nedräkning :3 Men länken funkar inte? O.o


Amanda

02 April 2011 kl. 12:18

Man lägger in efter <div id="sidebar">


julia

04 November 2011 kl. 09:31

För mig funkar den jätte bra:):)



Tack:)


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign