Designhjälp för din blogg

Ändra utseende på kommentarsrutan.

Kategori: Kommentarerna


Vill du ändra utseende på din kommentars ruta på din blogg? Det vill säga där dina läsare skriver din kommtar i?

1. Klicka på fliken "Design" och sedan vidare på "Redigera stilmall".

2. Lägg in följande längst ned i din stilmall:

input {
background-color: #D9C596;
font-family: verdana;
color: #000;
font-weight: bold;
font-size: 10px;
border: 1px solid black;
}
textarea{
background-color: #D9C596;
border: 1px solid black;
font-family: verdana;
color: #000;
font-weight:normal;
font-size: 10px;
}
input {
background-color: #D9C596;       <- Här ändrar du bakgrunds färgen på rutan
font-family: verdana;                  <- Här ändrar du teckensnitt på texten.
color: #000;                               <- Här ändrar du färgen på texten
font-weight: bold;                        <- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)
font-size: 10px;                           <- Här ändrar du storlek på texten.
border: 1px solid #000;                <- Här ändrar du utseendet på ramen kring rutan
}

textarea{
background-color: #D9C596;      <- Här ändrar du bakgrunds färgen på rutan
border: 1px solid #000;             <- Här ändrar du utseendet på ramen kring rutan
font-family: verdana;                <- Här ändrar du teckensnitt på texten.
color: #000;                             <- Här ändrar du färgen på texten
font-weight:normal;                   <- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)
font-size: 10px;                         <- Här ändrar du storlek på texten.
}


NOTERA: input styr de smala rutorna högst upp.
textarea styr den stora rutan längst ned där man skrivet sin kommentar.

4. "Spara stilmall" eller "Förhandsgranska".

Kommentarer
Daniella

03 April 2011 kl. 20:14

Du vet själva rubriken och inlägget, jag vill att det ska vara helt vitt, kolla här:



http://kenzas.se/2011/04/03/gamla-badmode-bilder/#respond



Hon har ju en bakgrundsfärg på hela bloggen och så vill jag att mina inlägg ska typ se ut som hennes gör =) Och runt menyn sådär vitt =) ..


Daniella

03 April 2011 kl. 20:29

SV: Tack ändå........


Anonym

04 April 2011 kl. 07:42

SV: Men er blogg äger ju ;P


Emelie

04 April 2011 kl. 15:24

Det är så att jag har råkat ändra färgen på mina datum o tid, du vet, nedanför inlägget. Det är just nu vitt (#FFFFFF) och skulle vilja ha det svart (#000000), men hittar inte vart jag kan göra det i kodmallen. Skulle vara super om du vet hur man gör! :D


kate

04 April 2011 kl. 15:26

heej! Jag undrar ur man lägger upp en header på sin blogg. :)


- sara

28 September 2011 kl. 18:25

hur ändrar man storlek på rutorna? :D


Alexandra - styelalex ♥

19 Oktober 2011 kl. 14:41

Tack så mycket!

Men asså min kommentarsruta är i mitten jag vill att den ska vara till vänster!




Emma

01 November 2011 kl. 08:50

det funkar inte...


Marinda :)

06 November 2011 kl. 16:28

Tack detta har jag länge velat ändra ! :D Hatar att skriva kommentarer i orginal textstill så taaack !!! :DDD


E M M A X E L S S O N

04 December 2011 kl. 12:35

det funkar inte för mig heller :(


Olivia

13 December 2011 kl. 21:32

Allt blev mycket mindre, vad gjorde jag för fel?


Amanda

04 Januari 2012 kl. 12:12

Du vet inte hur man lägger in en bild i kommentar rutan?

tack på förhand! (:


Rebecka

05 April 2012 kl. 19:57

Tackar, mycket uppskattat! :D


Angelique Gustafsson

22 Augusti 2012 kl. 17:32

Hej!
Min kommentarsruta är börjar precis i kanten till vänster skulle vilja ha den lite mer till höger som du har på den här bloggen. Hur gör jag? :)


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign