Designhjälp för din blogg

Ändra utseende på texten vid kommentarsrutan.

Kategori: Kommentarerna


Vill du ändra utseende på texten som står framför kommentarsrutorna dvs namn, e-post osv ...?


1.
Klicka på fliken "Design" och sedan vidare på "Redigera stilmall".

2. Nu scrollar nu ned en lång bit till:

.commentform {

font-family: verdana;
text-transform: uppercase ;
font-size: 11px;
font-weight: normal;
color: #000000;
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding:20px;

}



3. Där är det bara att ändra till hur du vill att det ska se ut :p


Det ska stå följande om du vill ha:

Ditt typsnitt:
font-family: verdana;
Understrucken text: text-decoration:underline;
Inte understrucken text: text-decoration:none;
Tjock text: font-weight: bold;
Bakgrundsfärg: background: #cccccc;
Textfärg: color: #000000;

Lägg alltså till ovanstående mellan { och } om de inte redan finns!


4. "Spara stillmall".

Kommentarer
elin

05 Januari 2012 kl. 20:11

Funkar inte för mig, ingenting ändras! Vet inte vad jag gör för fel, vet du något man lätt gör fel på? Titta gärna in i min blogg, något har blivit knas med inläggsrutan så reklamen och länkarna nere i hörnet tycks inte riktigt få plats, som om den är för liten, du kanske kan hjälpa mig? Vore jättesnällt! Mvh Elin


Linnea - Livet som hobbyfotograf

12 Januari 2012 kl. 17:24

Hej!

Jag blev överlycklig när jag hittade ditt inlägg då jag idag ändrade i min blogg och alla dessa texter, (namn, epost mm.) försvann, de är samma färg som bakgrunden, men det blir ingen skillnad när jag ändrar i denna kod? Vet du vad som kan vara fel?

Kan det bero på att det står:

.default {

display:none;

}



Skulle du kunna hjälpa mig med problemet för det är ju bra om folk vet vad dom ska skriva in i de olika rutorna. Kolla gärna på bloggen om du inte förstår! :P



Tack på förhand


Frida

19 Februari 2012 kl. 19:24

Hej!

Det funkar super för mig! Kolla gärna in och se:)


Sarah :))

12 April 2012 kl. 11:19

Hej! Jättebra blogg du har med många användbara tips!=) Vet du hur man ändrar texten (där vid kommentarerna) från "namn" till kanske "vad heter du?" och så? =)


Rebecca

18 Oktober 2012 kl. 20:51

Jag fattar ingenting! VAR i den här texten ska man skriva in allt?!
.commentform {

font-family: verdana;
text-transform: uppercase ;
font-size: 11px;
font-weight: normal;
color: #000000;
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding:20px;

Svar: vad är det du ska skriva in?
blogghjalparn.blogg.se


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign