Designhjälp för din blogg

Skugga runt bloggen

Kategori: Övrigt
Vill man ha skugga på/runt sin sida kan man använda sig av bilder men själv så tycker jag det är ganska krångligt. Därför är här ett lättare sätt att få skugga på sin sida! 

Det är bara att klistra in nedanstående någonstans i stilmallen beroende på vart du vill ha skuggan:

-moz-box-shadow:0px 0px 15px #888;
box-shadow: 0px 0px 15px #888;
padding: 0px 0px 0px 0px;


Vill du ha den runt hela bloggen klistar du in den under stycket i stilmallen som heter #wrapper{ , vill du bara ha den runt menyn lägger du in den under stycket #side{ , runt headern under stycket #header{ osv..

Genom att ändra på #888; så ändrar du skuggans färg!

Kommentarer
Linn

21 December 2011 kl. 19:28

Söt blogg! Skriv gärna en fråga i min frågestund :D


heh..

21 December 2011 kl. 19:37

jag undrar om du orkar/vill göra min blogg design.. :S

inget avancerat, jag har bara rört till allt och verkar inte kunna fixa till det igen -.-




Malin

09 Februari 2012 kl. 16:30

Tack så jättemycket!


Karin

12 Februari 2012 kl. 11:05

Jag har använt mig av din förklaring och när jag förhandsgranskar stilmallen så syns skuggan, men annars om man bara skriver in min bloggs namn i sökrutan så syns den inte.. Och det var 1,5 dag sedan jag la till skuggan runt bloggen så den ska ha haft tid att uppdateras (för alla mina andra ändringar i designen jag gjorde samtidigt har gjort det). Vad kan det vara för fel?:(


Adriana {acphoto.blogg.se}

23 Februari 2012 kl. 13:53

Tack så mycket funkade perfekt! :D


Maja

10 April 2012 kl. 19:35

Skitbra! Tack så mycket :D


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign