Designhjälp för din blogg

Ändra på kommentarerna.

Kategori: Kommentarerna
.commentheader {
font-family: verdana, arial, sans-serif;
font-size: 11px;
font-weight: bold;
color: #333;
line-height: 140%;
padding: 10px 3px 3px 18px;
border-top: 1px solid #FFF;
}
Vill du ändra på kommentarerna där dina läsare skriver och så?

1. Klicka på "Design" och sedan vidare på "Redigera stilmall".


- För att ändra texten där det står vem som har skrivit kommentaren (Postad av: Sara)

.commentheader {
font-family: verdana; <- Här ändrar du teckensnitt på texten.
color: #619454; <- Här ändrar du färgen på texten.
font-size: 14px; <- Här ändrar du storlek på texten.
background:#FFFFFF; <- Här ändrar du bakgrundsfägen bakom texten.
font-weight: bold;
<- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)
}



- För att ändra själva kommentars texten

.commenttext {
font-family: verdana; <- Här ändrar du teckensnitt på texten.
color: #619454; <- Här ändrar du färgen på texten.
font-size: 14px; <- Här ändrar du storlek på texten.
background:#FFFFFF; <- Här ändrar du bakgrundsfägen bakom texten.
font-weight: bold;
<- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)
}



- För att ändra på texen där det står vilken tid och vilket datum som kommentaren är skickad

.commentmeta {

font-family: verdana; <- Här ändrar du teckensnitt på texten.
color: #619454; <- Här ändrar du färgen på texten.
font-size: 14px; <- Här ändrar du storlek på texten.
background:#FFFFFF; <- Här ändrar du bakgrundsfägen bakom texten.
font-weight: bold;
<- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)
}


- För att ändra utseende på länken till bloggen som har skrivit kommentaren.

.commentmeta a { color: #F5BC46; text-decoration:underline;}
.commentmeta a:hover { color: #000000; text-decoration:underline none; background: #9BA3B7 ;}


Den första raden är hur länkarna ser ut bara. Medans den andra raden är hur länkarna ser ut när du håller musen på dem (mouseover). 
Du ändrar utseende genom att ändra, lägga till eller ta bort text inom { och }

Det ska stå följande om du vill ha:

Understrucken text: text-decoration:underline;
Inte understrucken text: text-decoration:none;
Tjock text: font-weight: bold;
Bakgrundsfärg: background: #cccccc;
Textfärg: color: #000000;

Lägg alltså till ovanstående mellan { och } !


2. "Förhandsgranska" eller "Spara"



Kommentarer
Fia - mamma till Lucas

09 Mars 2011 kl. 10:19

Tack! :)


ANGELICA HJÄRTA ERIK

12 April 2011 kl. 12:17

Men hur gör man för att få mellanrum mellan kommentarerna? Alltså när någon kommenterar & så kommenterar en till så ser det ut som att dem sitter ihop. ( Eller väldigt nära varandra) du kan väl kika in på mitt arkiv i Mars månad och kika där flera har kommenterat. Vore tacksam för hjälp!


Alva

11 Maj 2011 kl. 08:56

Hej! Kan du inte göra ett inlägg (Om du inte har det) typ hur man ändrar med kommentarerna. Asså man kan ändra så att det står typ "Skriv ditt namn" Istället för "Namn"

Tacksam för svar! :D


elin

01 Juli 2011 kl. 15:06

Du har verkligen hjälpt mig med massa! Riktigt grymt bra blogg!

En grej du skulle kunna tipsa om är hur man tex får bort allt som står under ett inlägg, så som permalink, blandat och trashback. Och hur man får datumet/tiden då inlägget lades ut precis under rubriken. Tacksam för hjälp :)


Rebeccar♥

08 Oktober 2011 kl. 13:36

För mig är det fortfarande helt svart på kommentarerna även att jag gjort som du sagt här..


nina ♥

28 Oktober 2011 kl. 23:57

hej!

jag undrar om du kan visa mig hur du har fått det gråa bakom kommentarerna?

Tacksam för svar!

kram :)


koshimoshi

05 November 2011 kl. 14:16

när jag gjorde något från dina inlägg så såg man inte vad man kommenterade.. skulle du kunna svara i en kommentar på min blogg om hur jag ska göra :) <3


Emma

05 November 2011 kl. 20:37

hej!

jag försöker ändra färgen där det står vem som har skrivit kommentaren. men den syns inte ändå. har vit bakgrund och texten blir med vit när den ska vara svart. tacksam för hjälp!


Emma

05 November 2011 kl. 20:37

hej!

jag försöker ändra färgen där det står vem som har skrivit kommentaren. men den syns inte ändå. har vit bakgrund och texten blir med vit när den ska vara svart. tacksam för hjälp!


Jessica

18 December 2011 kl. 18:37

Hejj, när nån ska kommentera på min blogg så kan man inte se vad man skriver i kommetars rutan. Jag har försökt att ändra färg på texten men det går endå inte!! hjälp!!!!!!!


elin

20 Februari 2012 kl. 11:44

Vet inte hur jag ska göra för att det ska vara mellanrum mellan kommentarerna på min blogg & sen så ska inte texten vara så ENORM som den är vid "läs detta"


Sandra - sandaao.blogg.se

18 Mars 2012 kl. 19:37

Hej!



Jag har försökt att fixa rutor runt kommentarerna utan bilder. Allt funkar bra utom att min "mitten del" inte går inte ihop med min top och botten...

Vet du vad det är för del?



Tack på förhand!


Julia

30 Juni 2013 kl. 16:55

Hej!
Det fungerar inte att ändra bakgrundsfärg för mig. Vet du vad som är felet?


selma

07 September 2013 kl. 19:29

Det funkar inte för mig!!
Vart det står namnet på personen som har kommenterat så blir det rosa, precis som bakgrunden så man ser inget! Jag har provat allt.
Jag delade upp min stilmall, och la in en del i taget för att se vart felet uppstod, och när jag la in
.commentmeta a { color: #000000; text-decoration:none;}
.commentmeta a:hover { color: #000000;text-decoration:none;
så blir allt rosa, även fast jag har den svarta färgkoden!

Åh snälla hjälp. D:

Svar: - För att ändra texten där det står vem som har skrivit kommentaren (Postad av: Sara)
.commentheader {
font-family: verdana; <- Här ändrar du teckensnitt på texten.
color: #619454; <- Här ändrar du färgen på texten.
font-size: 14px; <- Här ändrar du storlek på texten.
background:#FFFFFF; <- Här ändrar du bakgrundsfägen bakom texten.
font-weight: bold; <- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)
}
blogghjalparn.blogg.se


Lisa

23 September 2013 kl. 17:21

Hej. Jag fixade bildpel i headern en gång, men så försvann kommentars systemet. Jag vet inte, du kanske inte har någon aning om vad jag kan göra, men jag hade varit sjukt tacksam om du kunde ta en titt.
Tack i förhand :)


Sofia

18 Februari 2014 kl. 02:16

Hej! Trots att jag gör som du beskriver, så funkar det inte. Har det något att göra med hur mina kodmallar är uppbyggda? Ingenting vill ändra sig, inte ens om jag säger att texten ska bli större!! Dock funkar det att designa svaren på kommentarerna som du visade i en annan guide... åh, blir galen, snälla hjälp mig!! :)


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign