Designhjälp för din blogg

FB gilla knapp på bloggen.

Kategori: Roligheter
Gilla knapp på din blogg? Variant 1.


1. Gå in på fliken "Design" och vidare till "Kodmallar"

2. Kopiera texten nedan, och klistra in den vart i bloggen du vill ha den. Vill du till exempel ha den längst ned i varje inlägg. Klistrar du in den precis under <div class="entrymeta"> :

<script src="http://connect.facebook.net/sv_SE/all.js#xfbml=1"></script><fb:like href="blogghjalparn.blogg.se" show_faces="false" width="400" font="arial"></fb:like>


3. Innan du sparar måste du ändra så att det står adress till din blogg istället för blogghjalparn.blogg.se som det står nu. Där det står blogghjalparn.blogg.se skriver du istället in din adress till din blogg! Dock INTE www. före!

4. "Spara kodmall"


Variant 2. ->
kommer ....


Kommentarer
Alicia. JB, foto, cheerleading, vänner & vardag

14 April 2011 kl. 16:30

Taaack!!!!!


Louise

11 Maj 2011 kl. 19:55

jag har fixat fb gilla knapp , men när jag va inne gillade jag ett inlägg & nu står de på alla inlägg att Louise Sandberg & 3 andra gillar detta , fast jag har ju inte gillat alla inlägg ?

hoppas du fattar vad jag menar kolla gärna själv .



om du vet hur man ändrar skriv gärna svar i ett av mina inlägg :)



sjjukt bra blogg förresten !


Jonny

20 Maj 2011 kl. 12:06

Det här lyckads jag inte med.

Vad kan jag ha gjort för fel tro?



Jag tog koden ovan och klistrade in i kodmallen, direkt under <div class="entrymeta">


Jonny

20 Maj 2011 kl. 20:22

Det löste sig!

Vet inte varför det inte fungerade först men nu ser det så bra ut så.

Massa tack!


Mirjam

20 Juni 2011 kl. 01:30

Hur ändrar man så att det står 0 istället för 20 st som gillar? :P


Alice

20 Juni 2011 kl. 14:52

Kan du fixa variant 2 nu? :D


Grodan

16 Juli 2011 kl. 16:55

Det står att jag gillar ALLA inlägg fast jag bara gillade ett :o


louisebiszczak♦

25 Juli 2011 kl. 22:13

asso de står att de är 19 pers som gillat min blogg men vafan jag la ju nyss upp skiten!


Kristin

10 Augusti 2011 kl. 11:16

Hej, jag har fått den på plats, men när jag eller någon annan gillar ett inlägg så står det " fel" ? vad är det för fel?



väntar tålmodigt på svar =)


Vanja

14 Augusti 2011 kl. 16:07

Hejsan!



Det är ju inte så att man gillar ett enskilt inlägg, utan hela bloggen. Så vill jag ju inte ha det. "Gilla" knappen står ju precis under inläggen, som jag vill, MEN... man gillar hela bloggen somsagt. Epic fail. Kan du vara god att hjälpa mig? :)



Haré bra!


Celine Therese Erika Falk

02 November 2011 kl. 11:28

Hej alltså, du det står att det är 300 pers till som gillar fast jagprecis lagt upp det, kan du hjälpa mig? Om du skickar in en kommentar på min blogg om hur jag ska göra så skulle jag bli sjukt glad! bra & fin blogg btw, kram!


caroline

22 Februari 2012 kl. 11:26

din blogg är enkel och informativ, superbra! äntligen fick jag bytat header och la till FB like knappen!


milina.blogg.se

24 April 2014 kl. 20:42

Hur lägger man in en facebook gilla knapp under varje inlägg? Så att dom kan gilla inläggen och inte bara bloggen? :)


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign