Designhjälp för din blogg

Googles översättnings knapp.

Kategori: Roligheter
Vill du att dina läsare ska kunna översätta din blogg till ett annat språk? Då kan du använda dig av Googles översättnings knapp som ser ut som den ovan.

1. Klicka på fliken "Design" och vidare på "Kodmallar"

2. Kopiera och klistra in koden nedan i  din kodmall. Beroende på vart i bloggen du vill ha översättningknappen så måste du lägga in den på ett visst ställe.

Vill du ha den högst upp i menyn så klistar du in koden precis under <div id="side">:

pageLanguage: 'sv'
}, 'google_translate_element');
}
<div id="google_translate_element"></div><script>
function googleTranslateElementInit() {
new google.translate.TranslateElement({
pageLanguage: 'sv'}, 'google_translate_element');}
</script><script src="//translate.google.com/translate_a/element.js?cb=googleTranslateElementInit"></script>

Så det ser ut så här:


3. "Spara kodmall"

Kommentarer
alice

13 Mars 2011 kl. 13:48

tack! :D


Fanny

14 Mars 2011 kl. 15:00

sv; jo grejen är att jag har nog det, haha. men när jag försöker lägga in den så hoppar hela menyn helt fel! :/


Josefine - fotoblogg

15 Mars 2011 kl. 14:30

Hej!



Jag har lite problem med min blogg. Om du klickar dig in på blogg och kollar så kan du se att min side och content är jättelångt ifrån varandra. Vad tror du att det kan bero på? Kan du hjälpa mig?:)



Min blogg: http://konsertfjolla.blogg.se


Fanny

15 Mars 2011 kl. 20:44

Hej, nu har jag lyckats fixa min meny. Men har ett nytt problem, hela kommentarsfältet och alla mina kommentarer har flyttat sig vet du vad som kan orsaka det?


Carro

15 Mars 2011 kl. 21:43

Fattar inte riktigt? Gillar man ett inlägg så gillar man alla automatiskt? Finns det inte nån typ av knapp som "skiljer" inläggen från varandra?


;D

09 Maj 2011 kl. 15:08

Tack


Ayumu

09 Augusti 2013 kl. 00:51

Tror inte den funkade på min blogg. Vrf gjorde den inte det? :s


FetMedSkägg

29 Oktober 2014 kl. 17:54

Kanon! Tack, fröken!


enar bostedt

23 Mars 2015 kl. 14:42

jag har svart att hitta rubriken översätt från ett språk till annat.


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign