Designhjälp för din blogg

Ram runt hela bloggen.

Kategori: Övrigt




1.
Klicka på fliken "Design" och sedan vidare på "Redigera stilmall".

2.
Leta upp #wrapper { och lägg till border: 10px solid #000000; nedanför.

Så här:




3.
Du väljer färg på ramen genom att ändra på siffrorna på border: 10px solid #000000;
Vill du till exempel ha en vit ram blir det border: 10px solid #ffffff;

Ändra tjocklek på ramen gör du genom att öka eller minska på 10px.

4.
"Spara stilmall" eller "Förhandsgranska"

Kommentarer
Fröken C - Mamma till Nellie

20 Mars 2011 kl. 19:28

Hejsan! Tack för en bra blogg!

Verkligen hjälpt mig några ggr ;)

Men jag funderar på en sak, när jag lägger till denna koden så blir det bara en ram runt headern. Inte hela bloggen. :-/

Några tankar? :)


Fröken C - Mamma till Nellie

20 Mars 2011 kl. 21:04

SV: Ja det är ju det jag har gjort.. det ser ut såhär:



#wrapper {

clear:none;

margin-left: auto;

margin-right: auto;

padding: 0px;

width: 1000px;

position: relative;

align:center;

border: 10px solid #000000;

}

Men blir som min blogg ser ut nu, med ramen runt headern bara :-/


Fröken C - Mamma till Nellie

20 Mars 2011 kl. 21:10

Ingen brådska! Jag måste inte ha en ram runt ;)


Fredrika

16 April 2011 kl. 17:02

Du är så jälvla grym!! :DDD


Therese

04 Januari 2012 kl. 00:31

Hej jag vill gärna ha hjälp med en sak. Det är så att min 'meny' där det står 'sök i bloggen' och 'senaste inläggen' den är längst ner på min blogg och jag får inte upp den :o



Tack så jätte mycket för all hjälp du har hjälpt mig med din blogg :)


Carrogooos

17 Juni 2013 kl. 22:08

Hej, jag får inte ramen mot bloggen, alltså den börjar en cm utanför! hur gör jag för att få ihop det?

Svar: Ändra till " padding: 0px; "
blogghjalparn.blogg.se


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign