Designhjälp för din blogg

Egen RSS-ikon.

Kategori: Roligheter


Är ni trötta på den lilla oranga RSS-ikonen som finns längst ned i eran meny och vill ha en ny? Gör så här i såna fall:

1. Det första du måste göra är att välja en bild du vill ha som ny RSS-ikon. Antingern gör du den själv i något bildprogram, eller så letar du upp en på internet du får ta del av. Spara bilden på din dator.

Här finns det några RSS-ikoner ni kan använda..

2. Ladda nu upp bilden på din blogg och kopiera bildadress därefter.
Kolla här hur du gör det: Ladda upp en bild på bloggen.

3. Klicka er in på "Design" och vidare till "Kodmallar".

4. Leta nu upp det markerade på bilden nedan. Ta bort det jag har markerat tunt med rött, och klista istället in den nya bild adressen till din RRS-ikon där!



5. "Spara kodmall"

Kommentarer
Carro Jarro

12 Maj 2011 kl. 17:40

Kan jag få låna din stilmall & kodmallar? Den e så grymt fin. Snälla? (a)


Julia

10 Juli 2011 kl. 22:38

tack för hjälpen! vart super bra! :)

grym blogg!


felicia

20 Augusti 2011 kl. 00:57

Hejhej! Hittar överallt hur man gör för att byta ut rss ikonen. Men jag skulle gärna vilja lägga dit en egen facebook och spotify ikon så jag kan länka till min lista och min facebook. Men jag har ingen anning om vad för koder jag ska använda så skulle du möjligtvis veta det? :) kram


Anette

10 December 2013 kl. 12:59

Tack för ett bra inlägg, nu lyckades jag äntligen =)


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign