Designhjälp för din blogg

Mellanrum mellan inläggen

Kategori: Övrigt
 
För att få en liten luftigare blogg eller för att få varje inläggen lite mer inramat kan man göra mellarum mellan varje inlägg som är samma färg som bakgrunden.

1. Börja med att gå in i din stilmall och leta upp #content {
 
Under det stycket ändrar du background: #XXX; till background: none;
 
2. Under entryheaders/h3
entrymeta
entrybody
 
Ändrar du/lägger till background: #fff;
 
3. Nu måste du se till att det står margin 0px; under samma stycken som jag nämde i steg 2.
 
Margin bestämmer ju mellanrum till objekt runt om, så där du nu har skrivit margin: 0px; kanske det inte kommer att se så snyggt ut. Då får du istället ordna mellanrum genom att använda padding: X px;  !

4. Förhandsgranska/spara


Kommentarer
Internetblogg

14 Augusti 2013 kl. 21:22

Grymt tips! Tack! :)


Jennifer

27 Februari 2014 kl. 21:26

Jag får en grå linje kvar när jag gjort detta på min test blogg, det blir en grå linje mellan mellanrummet och undrar hur jag får bort de. Har sökt runt lite och hittat att man ska ta bort i kodmallen men då åker inlägen bara ihop för mig. Vet ni vad som är felet eller hur jag kan ta bort lingen på ett annat sätt?


milina.blogg.se

19 Maj 2014 kl. 00:34

Vet du hur jag ändrar mellanrummen mellan mina inlägg och Kommentera? Det blir ett jättestort mellanrum och vet inte vart jag fixar det..


Alice

22 Augusti 2014 kl. 10:29

Sökt som en tok på internet hur man får skugga runt inläggen när som du uppdelade som "boxar".
Om man lägger skuggkoden i content då blir det inte skugga runt varje box, utan det blir runt alla. HUR GÖR MAN?


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign