Designhjälp för din blogg

Datumet och tiden då inlägget är publicerat.

Kategori: Inläggsidan


Vill du ändra utseende på datumet och tiden för då inlägget är skrivet på?


1. Gå in på "Design" och "Redigera stilmall".

2. Leta upp:


/** 'Posted by' txt **/
.entrymeta {
font-family: verdana;
font-size: 9px;
font-weight: normal;
color: #fff;
text-align:left;
}
/** 'Posted by' txt **/

.entrymeta {
font-family: verdana;        <- Här ändar du teckensnitt på texten.
font-size: 9px;                 <- Här ändrar du storlek på texten.
font-weight: normal;         <- Här ändrar du om tecken ska vara normal eller tjock (normal/bold)
color: #fff;                       <- Här ändrar du vilken färg tecken ska ha.
text-align:left;                  <- Här bestämmer du vilken sida du vill ha texten på (left/right/center)
}

3. Ändra sedan till så du vill ha det!

4. "Spara stilmall" eller "Förhandsgranska".

Kommentarer
Emelie Löhf

04 April 2011 kl. 19:25

Tack så mycket!

Har då två andra frågor... ;)



1. Hur visar man hela sin profil? Asså..istället för att klicka på profilen, så kan man istället läsa hela på en gång...om du förstår vad jag menar?



2. Hur ändrar man färgen, då man vill kommentera, asså inte själva kommentaren utan där man klickar för att sedan kunna skriva en kommentar. Som du ser på min blogg så är den just nu orange och på vissa andra är den svart...



Hoppas du kan svara på dessa frågor! Ha en bra dag :D


Amelie

15 Maj 2011 kl. 11:12

Hej! Jag undrar hur man gör så att datumet och tiden kommer under länken "kommentarer"?

Tack!


amanda thunberg

09 April 2012 kl. 13:16

för mig ändras både kommentarerna och tid och datum, jag har tid och datum under rubriken och kommentarerna nedanför inlägget. vill att kommentarer ska stå i 20px

och datum och tid i 10px

maila mig gärna om svar !

jättebra blogg föresten hjälpt mig mycket!


Moa

14 April 2012 kl. 22:49

När jag ändrar vart jag ska ha texten ändras hela inlägget. Så vilja Ha datum och tid i mitten blir hela inlägget Centreat. Vad ska jag ändra?


Anna

22 Januari 2013 kl. 16:29

Hur ändrar man tiden och datumet från kursiv till normal stil? Har på något sätt råkat ändra det men kan inte få tillbaka det som det var...

Tack för en jättebra blogg förresten!


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign