Designhjälp för din blogg

Ändra länken till kommentarerna.

Kategori: Inläggsidan
Vill du ändra på länken som är till kommentarern? Du kanske bara vill att själva antalet kommentarer ska vara länk eller liknadnde?


1. Gå in på fliken "Design" och där efter "Kodmallar".


2. I kodmallen letar du upp det jag markerat nedan:





Där är alltså själva kommentarslänken.



Där jag har markerat på bilden här nedan är själva länkens namn:





3. Nu ska du ändra till så du vill ha länken. Det finns ganska många sätt att ha den på men här är några:




Om du vill ha Kommentarer: 32 med bara 32 som länk till kommentarerna:


Ändrar du länken
<a href="${EntryPermaLink}#comment">Kommentarer (${EntryCommentCount})</a>

till

Kommentarer: <a href="${EntryPermaLink}#comment">${EntryCommentCount}</a>





Om du vill ha Kommentarer: 32 med hela texten som länk till kommentarerna:


Ändrar du länken
<a href="${EntryPermaLink}#comment">Kommentarer (${EntryCommentCount})</a>

till

<a href="${EntryPermaLink}#comment">Kommentarer: ${EntryCommentCount}</a>



4. "Spara kodmall".


Kommentarer
- sara

11 Augusti 2011 kl. 15:18

asså, det går inte att kommentera på min blogg ?

snällasnälla hjälp mig!


Anonym

12 Augusti 2011 kl. 14:45

när man har svårt att hitta i stil elr kodmallen så skrev du ju att man skulle trycka på två knappar. men hur gör man på iMac (Apple) ??


hannah

27 September 2011 kl. 18:14

hej kan du visa hur man kan göra så att en egen bild man har så om man trycker på den så kommer man till kommentra?

fattar du hur jag menar?:)


julia

10 Oktober 2011 kl. 15:37

Jag kom på själv hur jag tog bort "trackbacks", kategorin & sånt. Men kan du hjälpa mej med en annan sak? - kan man gjöra så att länken "komentarer:0" för det första är längst till höger över datum & tiden (kolla på min blogg om du inte förstår: www.juliasjostrand.blogg.se , alltså under datum&tid) och för det andra om man kan göra texten tjock? Tacksam för svar! :)


Manzanazz

26 December 2011 kl. 19:34

Asso, det fungerar inte, dessutom hittar jag inte ens den delen? Jag använder "Bubblegum" men det borde la inte göra så stor skillnad? Tacksam för svar :)


Emmot - Drömmen om en kamera ...

03 Februari 2012 kl. 21:18

Går det att göra så att man kan ha en bild som kommentarsknapp? T.ex:

Jag har gjort en kommentar-knapp i paint, och vill ha den ISTÄLLET för länken til kommentarsrutan.



GÅR DET ATT GÖRA?


Nadja

07 Mars 2012 kl. 18:44

Hej! jag undrar hur man skriver t.ex "kommentarer:32" fast att inget av dom är en länk. Snälla svara så fort som möjligt via mail!!!



// Nadja


Myra

10 Mars 2012 kl. 11:02

Tack så mycket!


Hannah Söderblom

24 Mars 2013 kl. 23:56

Hej!
Min kommentarsfunktion/knapp ligger nu på vänster sida, hur byter jag till högra?

/ Hannah


Moa

23 Juli 2013 kl. 18:10

JAG ÄLSKAR DIG O DIN BLOGG, TACKTACKTAAAAAAAAACK!!!!!


Jessica

06 Augusti 2013 kl. 16:29

Tack för detta! :)

Jag har en fråga, jag flyttade upp min Kategori-länk till ovan inlägget och då blev den rosa. Jag har ändrat alla koder så att den ska vara grå och när jag håller musen på den bli rosa. Men ändå är den fortfarande rosa och blir grå, alltså tvärtom.. Vad har jag gjort fel? :)


amanda

18 April 2014 kl. 21:21

OMG du gjorde min dag! tusen tack <3


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign