Designhjälp för din blogg

Flytta header texten.

Kategori: Header
Vill du flytta på header texten? Där ditt bloggnamn och beskrving till bloggen står?


1. Klicka på fliken "Design" och sedan vidare på "Redigera stilmall".


2. Leta upp h1 { och h2 {. Det jag har markerat på bilden här:


Det är alltså fär du flyttar och ändrar utseendet på texten i headern. Under h1 ändrar du alltså texten för bloggnamnet (övre texten) och h2 texten för blogg beskrivning (nedre texten).

3. För att flytta på texten kan du ändra på margin och/eller padding. Läs inlägget här om margin och padding om du inte riktigt vet hur du ska göra ;)

Men det bästa jag tycker är att ta bort margin:50px; och istället skriva: 

margin-top: 20px;
margin-right: 10px;
margin-bottom: 15px;
margin-left: 10px;

Då är det bara att bestämma mellanrummen åt varje håll genom att öka eller minska på antal px ;)


4. "Spara stilmall" eller "Förhandsgranska".

Kommentarer
Ida

22 Augusti 2011 kl. 15:11

men det funkar ju inte!


Sophie

03 September 2011 kl. 14:03

Vad jag än skriver så flyttas inte texten!!


Anna

17 Oktober 2011 kl. 23:39

Hejsan!

Jag har försökt att leta och leta men jag hittar inte vart man ska skriva blogg beskrivningen så att den syns i headern. Vart skriver man den?

Tack på för hand :)


Selma

16 November 2011 kl. 18:27

Om jag vill ta bort bloggnamnet som står hur gör jag då?


anonym

28 Juli 2012 kl. 15:38

jag tycker att du borde skriva tydligare.. för alla förstår inte hur man gör för att ändra, flytta texten...


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign