Designhjälp för din blogg

Ändra texten i inläggen.

Kategori: Inläggsidan
Så här gör du om du vill ändra på texten som du skriver i varje inlägg!

1. Gå in på filken "Design" och klicka sedan vidare på " redigera stillmall".


2. Leta upp texten " /** Post's body text **/ "    finns ungefär 1/3 nere i stilmallen.


3. Sen är det bara att du ändra vad du vill ändra på ;)


/** Post's body text **/
.entrybody {
font-family: verdana;       <- Här ändrar du teckensnitt på texten.
color: #619454;                <- Här ändrar du färgen på texten.     
font-size: 17px;                <- Här ändrar du storlek på texten.         
background:#FFFFFF;      <- Här ändrar du bakgrundsfägen bakom texten.
font-weight: bold;             <- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)
line-height: 140%;              <- Ändra mellanrummet mellan raderna.
}



4. Klicka sedan på "spara" eller "förhandsgranska" för att se hur det ser ut.

Kommentarer
Jessika

19 Mars 2011 kl. 14:15

Det här har inte med det här inlägget att göra men jag har en fråga. Jag har ändrat min text i mina inlägg. Jag ändrade storlek och teckensnitt. På vissa inlägg så blir det så som jag har ändrat på. Men på några så är det som förut. Det är helt konstigt? Vet du vad som är problemet?


MAJZANS

03 April 2011 kl. 19:18

Hej! superbra blogg.

Jag ändrade min text i inläggen för jag ville ha "Times New Roman" i stället för "Arial" Men även fast jag gör rätt, så ändras bara texten i rubriken fast det är inläggningstexten som ska ändras. Varför är det så? :(


Emely

07 Maj 2011 kl. 21:42

Tack så jättemycket!! Du har hjälpt mig fixa iordning min blogg så jag inte behöver designerna blogg.se har att erbjuda. kolla gärna min blogg!

Kram


moa

11 Juni 2011 kl. 01:14

Hejsan! Jag råkade tydligen göra något så nu hamnar all text jätte ihoptryckt och precis under varandra. jättekonstigt ser det ut. kika in på min blogg och titta så förstår du vad jag menar. hur kan jag få tillbaka det till normalt? tack!


Elin (:

16 Augusti 2011 kl. 16:25

jag hittar inte det där /** Post's body text **/

kan ni hjälpa mig ?


veronica

03 November 2011 kl. 11:22

elin: om du behöver hjälp med att hitta något kan du söka efter det, tryck in ctrl + F sen skriver du in vad du söker i den lilla rutan som kommer upp!


Lizzete

11 December 2011 kl. 00:23

Hej..

Jag har lite problem med texten på min blogg.. Om man läser vanligt från startsidan så är texten normal men så fort man klickar på en kategori eller ska kommentera eller ett speciellt inlägg bara så blir det konstigt..

"Nu har mamma, Josefin och jag hängt i köket senaste timmen.

Mamma lagade maten och jag gjorde ris ala malta, en dipp och skar massa grönsaker och Josefin kollade på.

Så nu har vi varmrätt nästan klar, efterrätt klar och lite små plock till soff myset efteråt klart."

Sådär ser det ut där..

Hur gör jag för att få bort dom där konstiga tecknena som kommer in där istället för å, ä & ö ?


LIN MELIKIE

08 Januari 2012 kl. 21:41

THANK GOD!

Letade förfan överallt och det stog inget simpelt bara som här hur man ändrar font sizen. herregud, hur svårt kan det vara menar jag. så tack så mycket :)


Mika

16 Mars 2012 kl. 14:37

Hej x)

Jag har letat länge efter Post Body Text. Men hittar det inte.

Ja, jag har letat noga osv.. jag vet att jag hade det förut innan jag bytte Tema på bloggen.

Kan det ha något med det att göra? QoQ


Emmot

10 Juli 2012 kl. 17:44

Hej!
Bloggen är jättebra och allting är superbra skrivet. Men det är en sak jag inte hittar, som jag SÅ GÄRNA VILL ÄNDRA!

Jag vill ändra utseende på länkarna. Om man lägger in en länk på bloggen i ett inlägg. Jag vill ändra utseendet på själva länkarna i inläggen. Men hur gör man det?


my

13 Maj 2013 kl. 22:22

min text storlek ändras inte?


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign