Designhjälp för din blogg

Rubrikerna i menyn.

Kategori: Meny
Om du vill ändra texten på rubrikerna i menyn: Senate inlägg, Arkiv, Kategorier o.s.v.

1. Gå in på fliken "design" och därefter "redigera stillmall".


2. Leta up texten:

.navheader {


3. Där under ändrar du sedan texten.

.navheader {


font-family: verdana;  <- Här ändrar du teckensnitt på texten.
color: #619454;   <- Här ändrar du färgen på texten.
font-size: 17px; <- Här ändrar du storlek på texten.
background:#FFFFFF;   <- Här ändrar du bakgrundsfägen bakom texten.
font-weight: bold;
<- Här ändrar du om texten ska vara tjock eller normal (bold/normal)
text-transform: uppercase; <- Här ändrar du om du vill ha stora bokstäver eller ej.
}


4. Spara eller förhandsgranska!

Kommentarer
nora

10 Augusti 2011 kl. 17:11

hej!

Jag har gjort så att jag vill ha svart bakgrund som bakgrunds färg bakom texten. Och det gick bra, men sedan så blir det svarta så långt, om du förstår hur jag menar... :( texten är typ bara på halva det svarta bandet... Det är väldigt svårt att förklara.


sophie

22 December 2011 kl. 22:10

hur ändrar man kategoriernas rubrik till egna bilder ?


Jessica

23 Januari 2012 kl. 22:31

Hej!



Jag skulle uppskatta om du ville hjälpa mig med en sak. I sidan på min blogg, under sökknappen kommer de senaste inläggen och därunder kategorier. Nu är det så att jag skulle vilja att kategorierna kommer först, alltså ovanför de senaste inläggen. Vet du hur man går till väga för att göra detta? Tack för att denna bloggen finns med så mycket hjälp! :)


Emma

29 Januari 2012 kl. 19:36

Jag lyckas inte f in min egna header, hur jag än försöker!Vad ska jag göra? snälla hjälp!


Agnes

30 April 2012 kl. 10:44

Hej, vill bara säga att den här blogge har hjälpt mig asmycket!! :)



Och förresten, när jag ska ändra rubrikerna i menyn funkar det inte att ändra kursiv text, tjock text eller storleken... Vad ska jag göra?!


Lisa Andersson

13 Mars 2013 kl. 17:32

Hej, jätte fin sida. Men jag behöver hjälp med tre saker. Jag har suttit i 2 dagar och försökt göra om min blogg. Det jag inte kan lösa är:
- Menyn med Arkiv, Länkar, Kategorier har fått en punklista som jag inte får bort, samt det går inte att ändra text stil, storlek och färg?
-Mitt inlägg har olika radavstånd från stycke till stycke, kolla på mitt senaste inlägg?
-Min text i menyn om mig själv, har ett konstigt radavstånd och det ser inte fint ut.

SNÄLLA HJÄLP MIG! Maila mig så kan jag ge ut lösen om du vill se min stilmall osv.


Ida ♥foto mm♥

14 April 2013 kl. 08:42

Hur vet jag vilken kod jag ska sätta, liksom vilken kod är vilken färg?


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign