Designhjälp för din blogg

Radbrytning i inläggen

Kategori: Inläggsidan
Hej! Endel av er kanske har märkt att det inte blir någon radbrytning (mellanrum nedåt) längre i era inlägg när de publiceras på bloggen fast att ni har gjort som så när ni skrev inlägget. Det beror nog på att ni använder Google Chrome som webbläsare... Men om man nu vill ha en radbrytning kan man göra så här istället:

1. När du har skrivit klart inlägget klickar du på "Ändra redigerare" som står med blått i högra hörnet när du skriver ett inlägg.

2. Nu ser det annorlunda ut där du skriver inlägget. Du ska nu skriva </br> där du vill ha ett mellanum nedåt!

3. Klicka på  "Ändra redigerare" igen för att få tillbaka den vanliga redigeraren.

4. "Spara och publicera" eller "Förhandsgranska"

Kommentarer
Linda

28 Februari 2011 kl. 20:48

Det skulle vara bra om jag fick reda på om hur jag får bort det orangea i min blogg, där det står kommentarer osv. Vet du hur man gör? :)


matilda pichler

03 April 2011 kl. 18:06

det funkar inte på min bloggg ?:(


Fanny

06 Augusti 2011 kl. 00:36

Man kan lika gärna trycka shift enter när man ska ha radbyte istället för bara enter så slipper man ändra det efteråt.


Alice

06 Augusti 2011 kl. 12:20

Tack, blir galen när det inte blir radbrytning men nu vet jag hur man gör det. :D


Jessica

05 December 2011 kl. 20:38

Tack så jättemycket för hjälpen! Fannys förslag gillade jag också! Det var aningen smidigare. :)


N

28 December 2011 kl. 17:17

Älskar denna bloggen asså! Vet du hur många gånger du har räddat min dator från att åka ut genom fönstret? ;)


Fina Frun

05 Januari 2012 kl. 02:49

TACK!!


Anonym

06 Januari 2012 kl. 19:43

Detta fungerar inte när jag försöker! Kan du kanske lägga in en bild på hur man ska göra?


frida

19 Januari 2012 kl. 19:13

Hej! Jag har provat med det förut och det funkar inte. Jag har använt det förut och förstår verkligen inte varför det inte funkar. Kan det bero på något annat?


frida

19 Januari 2012 kl. 19:17

Hej igen! Bry dig inte om det förra, jag fick det att fungera nu. Den hade gjort om </br> till <br /> först så jag fick ändra om dem.


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign