Designhjälp för din blogg

Ändra bakgrundsfärg på inläggsidan.

Kategori: Inläggsidan



Vill du ändra bakgrundsfärg på inläggsidan? Så här gör du..


1. Gå in på din "Design" och "Redigera stilmall".

2. Leta först upp #content och ändra bakgrundsfärg där. Ändra bakgrundsfärg gör du genom att ändra på siffrorna och/eller bokstäverna mellan # och ;

background: #DIN FÄRGKOD;

Finns inte background: #DIN FÄRGKOD; någonstans under #content lägger du bara till det.




3. Nu scrollar du ned till h3 och gör samma sak där som i steg 2.





4. Scrolla ned ytterligare till .entrybody och .entrymeta och gör samma sak på båda dem!




5. "Spara stilmall"!

Kommentarer
Izabelle

17 Augusti 2011 kl. 21:14

Hejsan!

Detta fungerar skitbra! Men jag undrar hur man ändrar färgen på det där runt om inläggen!

Du kan svara till min epostadress om du vill!

Tacksam för svar!


Linnéa

06 September 2011 kl. 15:44

färgkoder, vart hittar man dom? :)


Linn

09 Oktober 2011 kl. 12:38

Hej! Jag har ett problem och det är att jag inte kan ändra någonting inom inläggssidan.. Vet du möjligtvis hur man ändrar tillbaka det så det fungerar igen! För det är väldigt jobbigt när man inte kan ändra någonting?!

Jag ber gärna om ett svar :) Men om du vill kan du skriva till mig på min mail? Skulle vara jätte tacksam!


Julia

03 April 2012 kl. 20:21

Det funkar inte för mig... Jag har gjort precis som det står. Hjälp?


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign