Designhjälp för din blogg

Byta sida på menyn.

Kategori: Meny
Har du din meny på vänstra sidan och vill ha den på högra sidan? Eller har du den på höger sida och vill ha den på vänster? Såhär gör du i alla fall om du vill ha din meny på andra sidan:


1. Gå in på fliken "Design" och därefter "Redigera stillmall".

2. Leta upp #side och där nedanför ska du hitta float:left; eller float:right; .
Om du vill ha menyn till vänster ska det stå float:left; och vill du ha den till höger ska det stå float:right;

3. När du har ändrat vilken sida du vill ha menyn på, måste du välja vilken sida du vill ha inläggen på. Så scrollar ned lite till #content. Där hittar du också float:left; eller float:right; om du vill ha inläggen till vänster ska det stå float:left; och vill du ha de till höger ska det stå float:right;

Det ska alltså stå olika float under #side och #content! Om det står float:left; under #side ska det stå float:right; under #content eller tvärtom :)


4. "Spara stillmall" eller "Förhandsgranska".



Kommentarer
cecilia

21 Augusti 2011 kl. 17:40

Hej! Jag har en liten fråga, jag har gjort precis som du skrivit här över och då slutar det alltid med att Menyn hamnar längst ner på sidan eftersom den inte får plats. Jag har flyttat inläggssidan/content så långt det går åt motsatta håll men Menyn vill ändå åka upp. Hur fixar jag det?


Malin

21 September 2011 kl. 11:37

Hej!

Min meny vill inte komma upp på sidan utan är där nere hela tiden jag har provat att göra menyn smalare, inläggen smalare, bloggen smalare och flyttat den åt andra sidan så mycket det går men det funkar fortfarande inte... Vore otroligt tacksam för ett svar!


MALIN

25 September 2011 kl. 14:41

För mig händer det exakt samma sak som med cecilia, snälla hjälp!


Ana-Maria Malesic

29 Oktober 2011 kl. 22:02

Hej! Har en fråga ang. min meny! Om du klickar dig in på bloggen så är menyn längst ner åt vänster. Hur ska jag flytta den mer åt vänster så att den kommer längst upp? För jag ser att det går att göra det utan att göra bloggens bred mindre.


Manzanazz

26 December 2011 kl. 18:41

Jag har samma problem som de andra! Snälla kan du hjälpa mej! :D


Blogghjälparn

26 December 2011 kl. 19:25

Alla ni som skrivit kommentarer ovan ser jag har lyckas att fixa till det nu genom att öka storleken på wrapper! :)


Manzanazz

26 December 2011 kl. 23:19

SV: Förlåt, länkade till fel blogg, här är den som jag har problem med: www.reokkos.blogg.se/testbloggen



Det är asso menyn som inte vill samarbeta, kan du hjälpa mej? :)


Kjersti

27 December 2011 kl. 21:25

Min meny VÄGRAR samarbeta! Varför hamnar den under inläggen, och hur fixar jag det? :O Tacksam för hjälp^^ www.reokkos.blogg.se/testbloggen


Xia

28 December 2011 kl. 13:09

Fugerar inte :(


Xia

28 December 2011 kl. 13:13

A, hade missat en bokstav!



Tack!


Carro

12 Januari 2012 kl. 19:55

Hej!

Jag har som ovanstående också problem med menyn, den vill bara hoppa ner under inläggen då jag försöker byta sida på den och jag har provat att förminska och förstora både det ena och det andra, men det vill iaf inte fungera..

I min stilmall finns inte ens float och jag har försökt att lägga till det, kan det vara där problemet ligger?

Tacksam för svar!:)


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign