Designhjälp för din blogg

Få datum & tid för inläggen högst upp.

Kategori: Inläggsidan



Vill du ha datum och tid då inläggen är publicerade vid inläggsrubriken istället?


1.Gå in på fliken "Design" och därefter "Kodmallar".

2. Leta upp det jag markerat på bilden nedan o kopiera!





3. Klistra in det du kopierade precis innan <h3>${EntryTitle}</h3> om du vill ha datumet & tiden över inläggsrubriken.

Om du vill ha datumet & tiden precis efter inläggsrubriken klistar du in det du kopierade precis efter <h3>${EntryTitle}</h3>

4. Ta nu bort ${EntryDate} @ ${EntryTime} som du kopierade förut. Men ta inte bort <div class="entrymeta">


5. "Spara kodmall".


6. Gör nu likadant i alla sidor i kodmallen! Glöm inte att Spara innnan du byter sida bara.



Kommentarer
Bella

11 Augusti 2011 kl. 20:39

Hej! När jag gör så, så kommer menyn i det första inlägget. Se här: http://justinbstories.blogg.se/nydesign/ (det är bara en testblogg) vet du varför? :)


linnea

16 September 2011 kl. 16:55

hej! när jag skulle fixa detta så råkade jag ta bort rubriken..hehe

hur gör jag för att få tillbaka den? :)


elvira :-D

01 November 2011 kl. 21:20

hur får man den i mitten???

http://toppryttare.blogg.se/


Bella

06 November 2011 kl. 03:07

Hej igen! Jag undrar om du vet hur man gör så att datumet är i bokstäver istället för siffror? Om jag t.ex. postade något den 2 oktober så vill jag att det ska stå 2 okt 2011 istället för 2011-10-02 :)


frida

14 December 2011 kl. 08:53

Hej. När jag gör detta hamnar min meny längst ner på bloggen. Det spelar ingen roll om jag minskar storleken på menyn och ökar storleken på bloggen, den stannar fortfarande längst ner... Kan du hjälpa mig?

Jag har även lyckats få datumet och tiden i mitten (vill ha det så) men då blev även menyn i mitten format...


nathalie

29 December 2011 kl. 23:14

Hej!

Håller på att göra min systers blogg, men har samma problem som "Frida". Alltså, allting annat försvinner längst ner. Hur gör jag? Undrar även samma sak som "Bella", hur jag får datumet i bokstäver?


cindy

05 Februari 2012 kl. 11:56

Vet du hur man ändra datum till bokstäver istället för siffror? :)


Emma

26 Februari 2012 kl. 12:41

hur får man det i mitten under inläggsrubriken?

tacksam för svar!


L I N D A

08 Mars 2012 kl. 16:16

hej! hur får man så att den hamnar i mitten under rubriken? :)


L I N D A

08 Mars 2012 kl. 16:19

allt hamnade högercentrerat nu, vad ska jag göra?


Moa

07 April 2012 kl. 17:35

När jag gjorde detta så vart det helt fel. Jag följde instruktionerna men istället för att datum och tid skulle ändras så vart alla inlägg vänsterfixerade (eller vad det nu heter). Skulle du kunna hjälpa mig?!



:)


LinnD

14 Maj 2012 kl. 20:44

När jag skulle försöka göra som du sa och jag följde instruktionerna exakt så blev inläggen vänsterlästa (om man ska säga så) kan du hjälpa mig!?


SOERE

21 Maj 2012 kl. 13:19

Jag fick samma problem.. allt hamnar på högersidan


Elin

17 Oktober 2012 kl. 18:32

kan man göra så det står vilken veckodag det är också eller går inte det? Svara gärna i en kommentar i min blogg snälla :)

Svar: Man kan tyvärr inte det om man bloggar .för blogg.se
blogghjalparn.blogg.se


Cindy

29 November 2012 kl. 18:59

Hej, jag undrar om du vet hur man ändrar datumet till bokstäver? :)


Felicia Fredriksdotter

17 December 2012 kl. 18:24

Hej, först vill jag bara säga att detta är en jättefin och bra blogg!

Vet du hur man gör om man även vill flytta upp tex kategorier&kommentarer under rubriken också? om du kollar på min testblogg www.feliciafredriksdotter.blogg.se/design så kan du se att jag har gjort detta men länken blir jättekonstig, vet du hur man ändrar det? :)


Sofie

06 Januari 2013 kl. 15:30

Har du ngt tips till hur man gör mellanrum mellan varje inlägg. Så att inget inlägg sitter ihop det det som är ovanför och nedanför menar jag. Tacksam för svar. :)


Felicia

11 Juni 2013 kl. 20:11

Menyn ploppar ner så den hamnar längst ner inne i "inläggsreservatet". Hur gör man så den inte hamnar där?


Moa - hobbyfotograf

02 September 2014 kl. 21:23

Jag har lagt kategorin där uppe bland datumet och tiden också, men varför ändras inte färgen på den när jag ändrar i koden? Den ändras om jag flyttar ner den till under inlägget?


Tilda

06 Maj 2015 kl. 16:14

Har gjort detta men det fungerar inte. Kolla själv lillabjorken.blogg.se försöker ändra men det går inte. Vill ha den centrerad och ändrat typsnitt men kan inte ändra på kodraden entrymeta SNÄLLA HJÄLP MIG


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign