Designhjälp för din blogg

En bild i ett inlägg.

Kategori: Inläggsidan
Vill du ha bild med i ett inlägg?

1. I det inlägg du vill ha bilden med i infogar du en bild. Det gör du genom att tycka på knappen som bilden under visar:





2. Nu får du upp en ny ruta, klicka då på den gröna knappen där det står "Ladda upp bild" på.



3. Välj nu vilken bild du vill ladda upp och hur stor den ska vara. 400px brukar vara en lagom storlek.
Du kan kan också skriva dit bildrubrik och beskrivning om du vill, men det kommer inte att synas för dina läsare.

Du ska också välja om bilden ska ha fullstorlek eller vara minatyr. Om du väljer att bilden ska vara minatyer kommer den att vara liten och dina läsare kan klicka på den för att göra den större.

Tryck sedan på "Ladda upp bild"






4. Nu finns bilden med i ditt inlägg. Flytta bilden genom att dra den.
Skriv in text i inlägget om du vill ha det med. Välj sedan att "Spara & publicera" inlägget!

Kommentarer
Andrea

20 Juni 2011 kl. 22:56

Hej! Jag har fått SÅ mycket hjälp av er. Men jag undrar en sak och det är så att jag vill ladda upp 15 bilder men jag orkar inte göra en och en. Vet ni hur man gör så man kanske laddar upp alla på en gång?



Vore jätte tacksam för svar



// Andrea


Rebecka

13 September 2011 kl. 12:52

Jag undrar detsamma! Måste man lägga upp EN bild åt gången?



Rebecka


Eva

19 Juni 2012 kl. 10:03

Asså jag får en ram runt bilderna och vill få bort den! Kan ni mejla hur jag får bort den?



Eva

Svar: Jag har skrivit ett inlägg om det. Kolla designhjälp -> övrigt -> ram runt dina bilder
blogghjalparn.blogg.se


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign