Designhjälp för din blogg

Antalet inlägg som visas på framsidan.

Kategori: Inläggsidan
Om du vill ändra antalet inlägg som visa på framsidan, alltså hur långt man ska kunna rulla ned på din sida och hur många inlägg som finns där.

1. Klicka på fliken "Design" och sedan vidare på "Kodmallar".

2. Leta upp: <div id="content">


Precis nedanför eller strax nedanför ska det finnas en rad dom ser ut såhär:
{% for entry in entries[:15] %}
 
 

 
<div id="content">
<tag:entrylist limit="10">
3. Du ändrar antalet inlägg som ska finnas på framsidan genom att ändra antalet där. Vill du att 20 inlägg ska visas på framsidan ska det alltså stå: {% for entry in entries[:20] %}

Du byter ut nummret som står mot så många inlägg du vill ha på framsidan!
 
4. "Spara kodmall"



Om det inte fungerar se Detta inlägg

Kommentarer
Penella

03 April 2011 kl. 19:16

Bra hjälpblogg! :D


ff

17 April 2011 kl. 16:36

i agree! :D


linn

03 Augusti 2011 kl. 13:12

Du har en jätte bra blogg och den hjälper verkligen till! :)


Fantasy reviewer

27 Oktober 2011 kl. 20:17

Det är " div iv content" finns inte med på min, det enda som finns är content, och det går inte ända nått sådant där. Snälla hjälp!


Matilda

28 Oktober 2011 kl. 19:33

Tack för hjälpen, det löste mitt problem lätt som en plätt! :D


Matilda

28 Oktober 2011 kl. 19:33

Tack för hjälpen, det löste mitt problem lätt som en plätt! :D


Lovis Green

06 November 2011 kl. 10:44

En väldigt bra hjälp blogg som hjälpt mig mycket! Men jag undrar om det går att ändra hur många inlägg som syns under "Senaste inlägg"? Tack på förhand!

Svar: De inlägget http://blogghjalparn.blogg.se/2011/july/andra-antalet-inlagg-under-senaste-inlaggen.html
blogghjalparn.blogg.se


Mallan<3

25 Maj 2012 kl. 19:59

Hejsan, jag undrar hur man kan få klickbart under headern!? :D

Svar: Vad menar du?
blogghjalparn.blogg.se


IMPASHION

30 Juli 2012 kl. 22:54

Jag använde mig av den koden förut, men enda sedan blogg.se har gjorts om så har det slutat fungera. Har försökt klistra in koden i kodmallen igen, men det funkar inte. Hur gör man nu? Tacksam för svar!

Svar: Jag har uppdaterar inlägget nu! Det är nya koderna nu när nya blogg.se har kommit
blogghjalparn.blogg.se


klara

17 September 2012 kl. 22:54


{{ blog.title }}
{{ blog.description }}

jag hittar bara detta och får det inte att funka, någon som kan hjälpa?


{% for entry in entries[:15] %}

{{ entry.title }}
{{ entry.body }}

Svar: Vad är det du vill göra?
blogghjalparn.blogg.se


Klara

02 Oktober 2012 kl. 19:44

Jag löste mitt problem på egen hand. Men tack för svaret! :-)


carolina

15 Mars 2013 kl. 10:17

hejsan! behöver hjälp. Jag hittar inte koderna samt , Har letat och letat, försökt klistra in koderna, bytt redigerare men hur jag än gör så hittar jag inte koderna. Skulle du kunna hjälpa mig? :)

mvh carolina

Svar: Jag har uppdaterar inlägget nu! :)
blogghjalparn.blogg.se


carolina

15 Mars 2013 kl. 10:18

hejsan! behöver hjälp. Jag hittar inte koderna samt , Har letat och letat, försökt klistra in koderna, bytt redigerare men hur jag än gör så hittar jag inte koderna. Skulle du kunna hjälpa mig? :)

mvh carolina

Svar: Jag har uppdaterar inlägget nu! :)
blogghjalparn.blogg.se


carolina

15 Mars 2013 kl. 10:18

hejsan! behöver hjälp. Jag hittar inte koderna samt , Har letat och letat, försökt klistra in koderna, bytt redigerare men hur jag än gör så hittar jag inte koderna. Skulle du kunna hjälpa mig? :)

mvh carolina

Svar: Jag har uppdaterar inlägget nu! :)
blogghjalparn.blogg.se


Emely

24 Mars 2013 kl. 13:32

Vart tar dom andra inläggen vägen? Dom äldre alltså

Svar: De hittar man under arkiv samt kategorier. Där hittar man om man också en tidigare inläggs länk! :)
blogghjalparn.blogg.se


JOHANNA NILSSON

24 Maj 2013 kl. 23:43

Hej! Jag har en fråga angående det du skriver om här ovan... Grejen är den att oavsett vilket nr jag sätter inom citationstecknen så blir det 20 inlägg! Eller ja, skriver jag en siffra under 20 så blir det mindre, men mer går inte! Jag undrar helt enkelt om du vet vad som kan vara felet? :) (Snälla, svara i min blogg, min mail är felkopplad och därför ser jag inte om du svarar här...)

Svar: Kan vara något som blogg.se har bestämt. Att man max kan ha 20 inlägg per sida. Ju mer inlägg desto längre tid tar det att ladda sidan!
blogghjalparn.blogg.se


Hanna

28 Juni 2013 kl. 10:31

Har samma problem som ovanstående, bara det att jag får 3 inlägg oavsett vad jag skriver. På testbloggen jag har fungerade allt utmärkt tills jag klistrade in allt i min riktiga blogg. Hjälp!

Svar: Kontakta blogg.se
blogghjalparn.blogg.se


Olivia

13 Augusti 2013 kl. 18:15

Jag har försökt att ändra antal inlägg som visas per sida men hur jag än gör visas bara tre? Hjälp!

Svar: Kontakta blogg.se
blogghjalparn.blogg.se


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign