Designhjälp för din blogg

Ändra utseende på svars texten till kommentarer

Kategori: Inläggsidan

Många undrar hur man ändrar utseendet på svaren till kommentarena. Svaret om hur du gör finner du här:

1. Gå till din stilmall, lägg in följande allra längst ned:

.response {

font-family: verdana, arial, sans-serif;
font-size: 11px;
font-weight: normal;
color: #000;
background-color:#fff;

}

.response-from {
font-family:Courier;
font-size: 17px;
font-weight: bold;
background-color:#fff;
padding:5px;
text-transform: uppercase;
color: #000;

}

.response-message {

font-family: verdana, arial, sans-serif;
font-size: 11px;
font-weight: normal;
color: #000;
background-color:#fff;

}

.response-by {

font-family: verdana, arial, sans-serif;
font-size: 9px;
font-weight: normal;
color: #000;
background-color:#fff;

}

 

2. Nu är det bara att du ändra under varje stycke till så du vill ha det. 

Under .response-from ändrar du texten "Svar:".

Under .response-message ändrar du texten på svaret.

Under .response-by ändrar du på texten om vem som har svarat kommenataren.

 

3. Spara stilmall!


Kommentarer
Lovisa

09 Oktober 2012 kl. 16:37

Tack, har letat överallt! Men hur gör man så att det blir ett radavstånd mellan själva kommentaren och mitt svar som hamnar under? De går in i varandra!

Svar: lägg till " margin: Xpx; " X är hur stort mellanrum du vill ha. t.ex. 10 .
blogghjalparn.blogg.se


Lovisa

09 Oktober 2012 kl. 16:50

Och en till sak: Hur ändrar man utseendet till svaret man skriver? Jag skulle vilja ha den fet, kursiverad eller liknande för att skilja på svaret och kommentaren lite mer =)


Ebba

11 Oktober 2012 kl. 18:12

Tack så jättemycket för det här! Höll på att flippa ur när jag såg hur fula kommentarsvaren såg ut och hur de flög ut utanför bloggen! Så jättestort tack, nu är allt i sin ordning igen :D x


Alexsandra

24 Oktober 2012 kl. 19:02

Nice :D Fin blogg..


Åsa

04 Februari 2013 kl. 17:47

Tack! Det här har jag klurat över länge!

Men har du någon aning om hur jag ska kunna göra en radbrytning i kommentarssvaret jag skriver? Även om jag byter stycke, flyttas allt ihop till en enda massa när det publiceras på bloggen.


JANINA

30 Juni 2013 kl. 17:09

tack för detta! :)


Marcus

03 November 2013 kl. 22:12

Tack så mycket hjälpte mig jättemycket!


Babytalk Sweden

27 December 2013 kl. 04:41

För mig händer det absolut ingenting :-O
Hur mycket jag än ändrar i margin och padding osv....ser ju heeemskt ut som det är nu :/


Johanna

30 December 2013 kl. 00:16

Alltså snäääälla hjälp mig :<<<< Jag får det inte att funka :///


Lisa

05 April 2014 kl. 13:08

Det är ett stort utrymme under mina permalänkar och bordern på inlägget, vet inte hur jag ska ta bort det?


Kommentera här:













Hos blogghjalparn.blogg.se finner du textguider om HTML & CSS. Guiderna riktar sig till bloggare som vill ha hjälp med sin bloggdesign. Man kan själv läsa sig till hur man ska göra eller så kan man beställa sin egna design alternativt köpa en redan färdig design.

Copyright © 2017 Blogghjälparn

BLOGGHJÄLPARN


Senaste inläggen

Portaler & Listor
Webbdesign